آرشیو یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۰
جهان
۲۲

سید حسن نصرالله: ملت های عربی آماده نبرد با عادی سازی روابط با اسرائیل شوند

گروه جهان: سید حسن نصرالله در سخنانی در سالگرد رهبران شهید حزب الله، ضمن تاکید بر قدرت مقاومت و نفی ادعاهای امریکا مبنی بر حضور نیروهای حزب الله در ونزوئلا، از ملت های عربی خواست برای نبرد عادی سازی روابط با اسرائیل که هدف اصلی کنفرانس ورشو بود، آماده شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود تصریح کرد: مقاومت سال به سال قدرتمندتر شده و هیچگاه عقبگرد نداشته است. وی گفت: هر کاری که امریکا و اسرائیل می توانستند انجام دهند، طی تمامی این سال ها انجام داده اند اما این مقاومت بوده است که معادلات را ساخته و وارد زمان پیروزی ها شده است. وی در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا مبنی برافزایش قدرت حزب الله گفت: موضع وی درست است اما نفوذ یا حضور نیروهای حزب الله در ونزوئلا صحت ندارد.

سید حسن نصرالله سپس بااشاره به کنفرانس ورشو خاطرنشان کرد: هدف از کنفرانس ورشو حمایت از نتانیاهو و هدف قرار دادن محور مقاومت بود. اما این کنفرانس ترسی را برای ما ایجاد نمی کند. کنفرانس ورشو کنفرانس بسیار ناچیزی بود و هدف آن از بین بردن مساله فلسطین و عادی سازی و علنی ساختن روابط محرمانه عربی اسرائیلی بود. وی تاکید کرد: ملت های عربی باید برای نبرد با عادی سازی روابط با اسرائیل آماده شوند. نشستن وزیر خارجه دولت هادی در نزدیکی نتانیاهو در ورشو نشان داد که امریکا و اسرائیل پشت پرده جنگ یمن هستند. جنگ یمن یک جنگ اسرائیلی امریکایی است که توسط عربستان و امارات انجام می شود.