آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۱
سیاسی
۲
احزاب

حجت الاسلام ابراهیمی: پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درخصوص دبیرکلی حجت‏ الاسلام مصطفی پورمحمدی بر این جامعه گفت: آقای پورمحمدی در جامعه روحانیت دو تشکیلات درست کرده است. یک تشکیلات شورای مرکزی است که بالاترین مقام تصمیم‎گیر است و هر کاری بخواهد انجام دهد، باید در شورا تصویب و به ایشان ابلاغ و سپس اجرا شود. آقای پورمحمدی دبیر اجرایی جامعه روحانیت است که اسمش را دبیرکل گذاشته اند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی که با خبرگزاری فارس گفت‏ وگو می‎کرد، ادامه داد: عده ای اعتراض داشتند که دبیرکلی اسم رئیس شورا بوده است؛ ولی تقریبا این در جامعه روحانیت رای آورد و الان ایشان در جامعه مستقر است و خوب هم کار می کند و ساماندهی کرده که بزودی مجمع عمومی جامعه روحانیت را برگزار کند.ابراهیمی در پاسخ به این سوال که چرا آقای پورمحمدی در قامت دبیرکل هیچ موضعی نمی گیرد، عنوان کرد: چون هنوز ساماندهی نشده و کار عقب است.

کارهایش پنهان است و هنوز گزارشی از کارهایش بیرون نداده و به وقتش آقای مصباحی مقدم مواضع را اعلام خواهد کرد.او همچنین درخصوص مواضع آیت‏ الله هاشمی رفسنجانی و حجت ‏ الاسلام روحانی در قبال جامعه روحانیت گفت: به هر حال آقایان روحانی و هاشمی در اواخر مواضعشان تغییر کرد. لذا آ یت الله یزدی گفت هاشمی، هاشمی گذشته نیست و روحانی هم روحانی گذشته نیست. نمی دانم مواضعشان تاکتیکی یا اعتقادی بود، اما با مواضع جامعه روحانیت هماهنگی نداشت. ابراهیمی ادامه داد: آقای هاشمی تا آخرین لحظه می گفت اگر جلسه جامعه در دفتر من برگزار شود، شرکت می کنم چون از نظر امنیتی می ترسید جای دیگر برود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حسن روحانی ذاتا نمی تواند غیراصولگرا باشد، گفت: همین الان هم اصلاح‎طلبان از او فاصله می گیرند و همه حرف‏ هایی که به آقای روحانی نمی توانند بزنند، علیه واعظی می زنند.

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه شد

اسدالله بادامچیان به عنوان دبیرکل و سیدمصطفی میرسلیم به عنوان رئیس شورای حزب موتلفه اسلامی انتخاب شدند. به گزارش ایلنا، اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جلسه عصر شنبه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمدنبی حبیبی» دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، انتخاب دبیرکل و اعضای جدید هیات رئیسه حزب را در دستور کار خود قرار دادند و با اکثریت قریب به اتفاق، اسدالله بادامچیان را به عنوان دبیرکل و سیدمصطفی میرسلیم را به عنوان رئیس جدید شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی انتخاب کردند.