آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۱
ایران زمین
۲۰

افزایش 40 درصدی ذخیره آب سدهای مازندران

ذخیره آب سدهای مازندران تا 26 بهمن ماه به 210 میلیون مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می دهد.

«ابراهیم یخکشی»، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در گفت و گو با ایرنا، ظرفیت سدهای استان را 330 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته همین موقع معادل 150 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان بوده در حالی که اکنون به 210میلیون مترمکعب برابر با 65درصد از ظرفیت رسیده است.

وی مقدار آب ذخیره شده در سد شهید رجایی و سد البرز را به ترتیب 60 و 125میلیون متر مکعب بیان کرد واظهار داشت: با توجه به روند مناسب و رو به رشد دبی آب، روزانه شاهد افزایش قابل توجه ذخیره آب پشت سدها هستیم.

یخکشی از آب بندان ها به عنوان ظرفیت های مهم مازندران در ذخیره آب اشاره کرد و گفت: 800 قطعه آب بندان با ظرفیت 370 میلیون متر مکعب در استان وجود دارد که در این مدت 70 درصد از ظرفیت آب بندان ها آبگیری شده که در مقایسه با سال گذشته 10درصد بیشتر نشان می دهد.

وی بر لزوم مشارکت کشاورزان در امر آبگیری آب بندان ها، آماده سازی سردهنه ها و لایروبی انهار تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا قبل از شروع فصل شالیکاری، آبگیری کامل سدها و آب بندان ها انجام شود.