آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۷
حوادث
۱۰

جمع آوری صندوق های صدقات فلزی تا پایان 1400

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران از جمع آوری تمامی صندوق های بزرگ فلزی صدقات تا پایان سال 1400 خبر داد.

محمدهادی سیف در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 38 هزار صندوق بزرگ در معابر و میادین شهرها و همچنین 450 هزار صندوق کوچک (خانگی) در سطح استان تهران وجود دارد، گفت: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد کاهش صندوق های بزرگ از سطح معابر و نصب صندوق های الکترونیکی است. طرح تعویض صندوق ها از سال گذشته آغاز و تاکنون بیش از سه هزار صندوق بزرگ از معابر جمع آوری شده که تا پایان امسال نیز نزدیک به هفت هزار صندوق دیگر جمع آوری خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران افزود: تا پایان سال 1400 تمامی صندوق های بزرگ فلزی از سطح معابر جمع آوری و روش های نوین الکترونیکی، دستگاه های عابر بانک ، اپلیکیشن سنا (سامانه نیکوکاری امداد) و تلفن 7355 جایگزین می شود.

وی در ادامه از پرداخت 32 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه از سوی تهرانی ها در 10 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 دستگاه وب کیوسک در نقاطی مانند فرودگاه امام خمینی(ره)، فروشگاه شهروند و همچنین 150 دستگاه پرداخت با کارت شهروندی در ایستگاه های مترو و بی آر تی نصب شده است که مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک های خود را با استفاده از این روش ها به نیازمندان اختصاص دهند. وی در پایان تاکید کرد: صدقات مردم برای امور نیازمندان و مددجویان از جمله؛ کمک معیشت، درمان، خرید جهیزیه، مسکن، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و موارد دیگر هزینه می شود.