آرشیو سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۲
فرهنگی
۸

روی خط خبر

جشنواره پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب در ایستگاه پایانی

مراسم پایانی پنجمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ساعت 15 تا 17 روز شنبه چهارم اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار می شود. در این جشن پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی می شود.همچنین از چهار شهر خلاق در ترویج کتابخوانی تقدیر می شود، 10 روستای برگزیده معرفی و تجلیل می شوند و 10 روستای دوستدار کتاب نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

برگزاری نکوداشت چهار چهره ادبی

مراسم نکوداشتی برای سیروس پرهام، احمد سمیعی گیلانی، سیدصادق سجادی و مهدی محقق درهشتمین نشست ماهانه یکشنبه های ملی در اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

معرفی هیات انتخاب و داوران پنجمین دوره «جایزه فرشته»

پس از برگزاری چهار دوره «جایزه فرشته» و با توجه به حضور جوانان علاقه مند به حوزه های داستان نویسی و عکس، شهرکتاب فرشته تصمیم گرفت پنجمین دوره از این اتفاق فرهنگی- هنری را با موضوع «جاده» در دو بخش داستان کوتاه و عکس و با هدف کشف و معرفی استعداد های درخشان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج زبان فارسی و ضرورت نگاهی متفاوت به عکاسی برگزار کند. گفتنی است مهلت ارسال آثار از یکم دی ماه 1397 لغایت سی ویکم فروردین ماه 1398 خواهد بود.

تئاتر کودک و نوجوان وارد «شانو» می شود

قطب الدین صادقی مدیر تماشاخانه «شانو» اعلام کرد که اجرای تئاتر کودک و نوجوان در نوبت صبح و ظهر از برنامه های اجرایی این تماشاخانه خصوصی تئاتر است. وی درباره برنامه اجرایی تماشاخانه «شانو» بعد از پایان سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، افزود: قرار است نمایش های «سه روز فقط هملت» سروش طاهری و «شکلک» با کارگردانی خانم منادی به همراه یک اثر جدید دیگر، اسفندماه در تماشاخانه «شانو» روی صحنه بروند.