آرشیو چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۳
اجتماعی
۲۱

اخبار

اجرای ساماندهی آموزش عالی از سال 98

وزیر علوم از اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از سال 98 خبر داد و گفت: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است. منصور غلامی درباره توقف فعالیت برخی از واحدهای آموزشی به مهر گفت: توقف فعالیت مربوط به مجموع واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی می شود. فعالیت تعدادی از واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی به دلیل کاهش دانشجو و تعدادی هم به دلیل تغییر سیاست ها بویژه در واحدهای علمی کاربردی های وابسته به دستگاه های دولتی، متوقف شد. وزیر علوم گفت: در بودجه 98 سازمان برنامه و بودجه به منظور کنترل هزینه های بخش آموزش و تحقیقات، جمله ای آورده شده بود که براساس آن سال آینده مراکز جدید آموزش عالی ایجاد نشود.

سالانه 100 هزار نفر به بیماران کلیوی کشور اضافه می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه 100 هزار نفر بیمار جدید به بیماران قبلی دچار سنگ کلیه در سطح کشور اضافه می شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد حاجی آقاجانی در مراسم بهره برداری از نخستین دستگاه اسپکتروسکوپی که در سالن همایش های مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه شهید بهشتی در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 70 مرکز تحقیقات و 5 پژوهشکده بزرگ و هزار و 400 استاد در زمینه تولیدات علوم پزشکی نقش تاثیرگذاری داشته است.

نشست تعیین دستمزد 98 یکشنبه آینده تشکیل می شود

نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده هفته آینده برگزار می شود. به گزارش مهر، اولین نشست شورای عالی کار با دستور کار «تعیین حداقل دستمزد 98» کارگران یکشنبه هفته آینده (5 اسفند 97) در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار می شود. حداقل حقوق کارکنان مشمول قانون کار هر ساله در شورای عالی کار که به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود، تعیین خواهد شد. بر اساس این گزارش، مذاکرات برای تعیین دستمزد عموما در یک جلسه شورای عالی کار به نتیجه نمی رسد و پس از چانه زنی شرکای اجتماعی در چندین نشست، در نهایت در روزهای پایانی اسفند و در نشست نهایی این شورا، حداقل دستمزد سال آینده تعیین و از سوی وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار برای اجرا ابلاغ می شود.