آرشیو پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۴
صفحه آخر
۲۴
خاطره

چهار دهه تئاتر ایرانی در یک نمایشگاه

نمایشگاه «چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی» که این روزها در قالب سی وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برپا است، مروری هم بر تئاترهایی دارد که در چهار دهه گذشته روی صحنه رفته اند. بر پوستر این تئاترها نام های آشنایی به چشم می خورد که از آن میان می توان به داود رشیدی، بهزاد فراهانی، حسین محب اهری، تانیا جوهری، حسن حامد، افسانه بایگان و… اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، نمایش «پوست یک میوه روی درخت خشکیده» نوشته ویکتور هالیم یکی از نخستین پوسترهایی است که در این نمایشگاه به چشم می خورد. «پوست یک میوه روی درخت خشکیده» یکی از اولین نمایش های بعد از انقلاب است که به کارگردانی داود رشیدی در آبان ماه 58 در سالن کوچک تئاتر شهر روی صحنه رفت. نمایشی که تنها یک بازیگر داشت و خود رشیدی آن را بازی می کرد.

«اژدها» به کارگردانی صدرالدین زاهد با بازی زنده یاد حسین محب اهری، «پتک» از بهزاد فراهانی، «بارگه داد» اثر سعید پورصمیمی، «خودکشی» کاری از غلامحسین لطفی و «مرگ دستفروش» آرتور میلر از دیگر نمایش هایی هستند که پوسترشان در این نمایشگاه دیده می شود.

علاقه مندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا چهارم اسفند به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74 مراجعه کنند.