آرشیو پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۴
فناوری
۶

اروپا، هدف حملات هکرهای روس

بتازگی مایکروسافت در وبلاگ رسمی این شرکت اعلام کرده است که تنها چند ماه قبل از انتخابات پارلمانی ماه مه(اردیبهشت) در اروپا، یک گروه هکری مرتبط با دولت روسیه، گروه های تحقیقاتی و سازمان های غیردولتی فعال در سطح اروپا را هدف حملات خود قرار داده است.

به گزارش «ایران آنلاین»، مایکروسافت عامل این حملات را گروه خرس فانتزی(Fancy Bear) می داند و گفته می شود این هک بین ماه های سپتامبر و دسامبر در کمپین های مبارزات انتخاباتی اروپا و سازمان های وابسته به آن رخ داده است.

شورای روابط خارجی آلمان، دفاتر اروپایی موسسه Aspen و همچنین بنیاد مارشال آلمان و امریکا جزو گروه هایی هستند که مایکروسافت معتقد است هدف اینگونه حملات قرار گرفته اند.

گفتنی است عملکرد همه این موسسات پژوهشی که گفته می شود مورد حمله سایبری قرار گرفته اند به نوعی برای سیاست روسیه و شخص پوتین از اهمیت زیادی برخوردار است و همین موضوع احتمال نفوذ روسیه در این حملات را قوت می بخشد.

به عنوان مثال بنیاد مارشال بر موضوع استفاده روسیه از شبکه های اجتماعی برای انتشار پیام های سیاسی در انتخابات های اروپا تحقیق می کند.

در بیانیه مایکروسافت آمده است که این گروه هکری حملات گسترده ای به بیش از 100 اکانت ایمیل مربوط به اتاق های فکر و سازمان های غیردولتی که بر موضوع هایی ازجمله امنیت انتخابات، روابط خارجی و سیاست تمرکز دارد، داشته اند و درواقع با ارسال ایمیل های آلوده و کلیک کاربر روی لینک ارسال شده، عملا هکرها می توانند بدافزار را بر سیستم نصب کنند و پسوردها را به سرقت ببرند.البته باید گفت که این گروه هکری در ماجرای انتخابات سال 2016 امریکا نیز به عنوان یک عامل تاثیرگذار شناخته شده بود.