آرشیو پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۶
سیاست
۴

خبر

طرح جدید نمایندگان برای نحوه سوال از وزرا

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از طرح جدید نمایندگان برای تغییر نحوه سوال از وزرا در صحن علنی پارلمان خبر داد و گفت: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده اند تا اگر وزیری از نمایندگان 3 کارت زرد دریافت کرد به صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد. به گزارش تسنیم، غلامرضا کاتب گفت: در آیین نامه داخلی مجلس ساز و کار مناسبی برای طرح سوال از وزرا وجود ندارد که در حال اصلاح این موضوع در کمیسیون هستیم. او ادامه داد: در طرح تدوین شده از سوی نمایندگان ذکر شده پس از اینکه وزیری از نمایندگان 3 کارت زرد دریافت کرد، بدون سیر قانونی و بررسی در کمیسیون مربوطه استیضاح وزیر با امضای 10 نماینده در اولین فرصت در صحن مجلس برگزار شود.

چهارمین جلسه محاکمه محیط زیستی ها برگزار شد

به گزارش ایلنا چهارمین جلسه محاکمه متهمان جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

همزمان ایرنا از عدم حضور نیلوفر بیانی یکی از فعالان محیط زیستی در جلسه دادگاه خبر داد که به نظر می رسد این تصمیم به دلیل اعتراض های او در دو جلسه نخست و اختلال در روند قرائت کیفرخواست اتخاذ شده است.