آرشیو یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۵۴
فرهنگ و هنر
۳۲

تلویزیون

بازگشت «شهریار» به شبکه 4

دنیای اقتصاد : سریال تلویزیونی «شهریار» از امروز روی آنتن شبکه 4 سیما می رود. این سریال در سال 1386 از شبکه دو سیما پخش شد که بر اساس زندگی شاعر معروف آذری زبان ایرانی، «شهریار» ساخته شده است.

در اواخر دوره حکومت قاجار، یکی از وکلای مشهور تبریز که در جنگ و شورش این شهر، چند فرزند خود را از دست داده است، تصمیم می گیرد برای حفظ فرزند آخر خود، او را به روستای «خوشکناب» نزد خواهرش بفرستد. محمدحسین کوچک بعدها به «شهریار» معروف شده و یکی از شاعران بلندآوازه و نامی ایران زمین می شود… اردشیر رستمی، سیروس گرجستانی، پیام دهکردی، احمد آقالو، بهروز بقایی، سعید نیکپور، فرهاد قائمیان، لیلی تقوی، مهدی میامی، الهام حمیدی، مهسا کرامتی، صبا کمالی، رحیم نوروزی، کاوه آهنین جان و اسماعیل خلج در این سریال ایفای نقش کرده اند. مجموعه «شهریار» به تهیه کنندگی پروانه پرتو هر شب 15 دقیقه بامداد از شبکه 4 پخش و روز بعد ساعت 18 بازپخش می شود.

بازپخش «تکیه بر باد» در شبکه 5

دنیای اقتصاد : پخش مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد» به کارگردانی محمود معظمی و به تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی در شبکه پنج آغاز شد.

این سریال که پیش از این در سال 1391 از شبکه تهران پخش شده، ملودرامی اجتماعی است درباره دختری به نام عاطفه که با قبول شدن در دانشگاه، در رشته حقوق از شیراز به تهران می آید و به دنبال محقق شدن رویاهای خود از جمله پولدار شدن است و با مردی که هم سن پدرش است در هواپیما، آشنا می شود و تصمیم می گیرد با او ازدواج کند… «تکیه بر باد» توسط عباس نعمتی، طلا معتضدی و محمدمحمودسلطانی نوشته شده و در آن بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، مهدی فخیم زاده، افسانه پاکرو و… ایفای نقش می کنند. مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد» از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.