آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
صفحه آخر
۱۲

نماینده پارلمان عراق: ابوبکر بغدادی در صحرای غربی عراق تحت حمایت آمریکاست

یک نماینده پارلمان و عضو ائتلاف «فتح» در بغداد خبر داد که سرکرده داعش تحت حفاظت نیروهای آمریکایی در صحرای غربی عراق به سر می برد.

«حسن سالم» اعلام کرد: ابوبکر بغدادی هم اکنون در صحرای غربی عراق به سر می برد و نیروهای آمریکا از او محافظت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: ابوبکر بغدادی میان عراق و سوریه در حال تردد است و پایگاه نظامی «عین الاسد» آمریکا در الانبار، همه امکانات لازم را برای حمایت از تردد بغدادی فراهم می کند.

این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: نیروهای آمریکایی بیش از 3000 تروریست عضو داعش را در منطقه «وادی حوران» آموزش های لازم را داده و آنها را به استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار منتقل کرده است. به گفته این نماینده پارلمان، آمریکا قصد دارد از این تروریست ها برای ایجاد آشوب استفاده کرده و داعش را دوباره فعال کند.

حسن سالم خاطرنشان کرد: حمایت از بغدادی و داعش، به خاطر ترس واشنگتن از تصویب پیش نویس قانون اخراج نیروهای خارجی در پارلمان صورت می گیرد.«حاکم الزاملی» یکی از رهبران جریان «صدر» اعلام کرد: برخی طرف های خارجی، تروریست ها را تحریک می کنند تا در عراق دست به عملیات تروریستی می زنند.وی افزود: عملیات اخیر گروه های تروریستی در زمینه کشتار و ربودن شهروندان عراقی، با حمایت طرف های خارجی صورت می گیرد ، چرا که اخیرا در داخل عراق درخواست ها برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی افزایش یافته است.

الزاملی تاکید کرد: دولت عراق باید موضع جدی در قبال حضور نظامیان خارجی اتخاذ کرده و مانع آن شود که آمریکا از داعش به عنوان اهرم تهدید علیه عراقی ها استفاده کند.

براساس خبرهای منابع اطلاعاتی و سیاسی عراق، آمریکا حدود 3000 داعشی را از سوریه به مناطق صحرایی عراق منتقل کرده است.