آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
صفحه آخر
۱۲

روسیه اهداف حملات هسته ای خود را افشاء کرد پنتاگون و کمپ دیوید، در راس لیست

تلویزیون دولتی روسیه در برنامه ویژه ای اهداف احتمالی را منتشر کرد که روسیه در صورت بروز جنگ با آمریکا آنها را بمباران اتمی خواهد کرد.

سرویس خارجی- همزمان بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و آمریکا، ترامپ چند هفته پیش با متهم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک های میان برد، اعلام کرد از این پیمان خارج می شود. این معاهده یکی از میراث های کنترل تسلیحاتی دوران جنگ سرد بود که دو ابرقدرت وقت جهان را از استقرار موشک های میان برد بالستیک در نزدیکی مرز یکدیگر منع می کردند. به دنبال آن پوتین چهار شنبه گذشته در سخرانی سالیانه خود در مجلس فدرال این کشور با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میان برد آمریکا را تلویحا به حمله هسته ای تهدید کرد. وی گفت: «اگر موشک های ایالات متحده در اروپا مستقر شوند، ما مجبور به اقدامات متقابل خواهیم بود. اگر تهدیدی متوجه ما شود، ما باید بتوانیم نه فقط محل وجود این تهدیدات، بلکه مرکز تصمیم گیری در مورد این تهدیدات را نیز هدف قرار دهیم.»

در راستای تحقق وعده پوتین، تلویزیون دولتی روسیه نیز در برنامه ویژه هفتگی خود به نام «وستی ندلی» که غروب یکشنبه پخش می شود، نقشه ای از آمریکا و چندین هدف مورد نظر در این کشور را به نمایش گذاشت. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» در این برنامه که «کیسی لی اف» از مقام های نزدیک به کرملین مجری آن بود، وی به مراکز فرماندهی نظامی آمریکا و چندین مکان دیگر به عنوان اهداف حمله احتمالی موشکی اشاره کرد. به گزارش فارس وی در این برنامه به «کمپ دیوید»، «پنتاگون»، پایگاه آموزشی «فورت ریچی» در مریلند، پایگاه هوایی «مک کلان» در کالیفرنیا و مقر مخابراتی «جیم کریک» متعلق به نیروی دریایی آمریکا مستقر در واشنگتن اشاره کرد.