آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
اخبار کشور
۲

وزارت اطلاعات 19 نفر از سرشبکه های هرمی را دستگیر کرد

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از دستگیری 19 نفر از سرشبکه ها، افراد شاخص و تاثیرگذار شبکه هرمی«ورد واید انرژی» خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) پیرامون نحوه فعالیت و عناصر کلیدی دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید تحت عنوان «ورد واید انرژی»، تعداد

19 نفر از سرشبکه ها، افراد شاخص و تاثیرگذار این شبکه هرمی، در استان های فارس، گلستان و سمنان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.

مبحث سبک زندگی، راه های سریع کسب درآمد، سخنان انگیزشی درخصوص ثروت، موفقیت، ذهنیت و استفاده از ادبیات احساسی به جای استدلالی، از رایج ترین و کارآمدترین روش های جذب این شرکت هرمی می باشد.

این افراد با استفاده از روش های فریبکارانه ، اقدام به راه اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی نموده و ضمن جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری، مبالغ قابل توجهی ارز از کشور خارج نموده اند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: با عنایت به شکل گیری موج جدیدی از دسیسه های هرمی که با پوشش های مختلف، به ویژه با ادعای سرمایه گذاری در بورس های بین المللی، اقدام به جذب سرمایه و تشکیل زنجیره انسانی می نمایند؛ شایسته است پیش از سرمایه گذاری در طرح هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به شماره 113 منعکس نمائید. ستاد خبری وزارت اطلاعات با شماره 113 آماده دریافت هرگونه گزارش پیرامون فعالیت این دسیسه هرمی و موارد مشابه می باشد.

بدیهی است اقدامات سایر سرشبکه ها و اعضای فعال هرمی نیز تحت اشراف اطلاعاتی می باشد و در صورت ادامه فعالیت غیرقانونی، با آنها نیز برخورد قاطع خواهد شد.