آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
شهرستان ها
۷

اشتغال زایی 235 نفر در بزرگترین گاوداری صنعتی غرب کشور

بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومان در منطقه هلشی شهرستان ایوان زمینه احداث بزرگترین گاوداری صنعتی غرب کشور را با تولید روزانه 20 تن شیر و سالیانه 300 راس گوساله نر پرواری فراهم و برای 35 نفر به صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

شهرستان ایوان شمالی ترین نقطه استان ایلام با آب هوای معتدل کوهستانی یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ظرفیت پیرامون خود به شمار می رود.

این مهم موجب شد تا بنیاد مستضعفان در سال 1395 زمینه احداث بزرگترین گاوداری صنعتی غرب کشور را در زمینی به مساحت 30 هکتار و سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان با هدف افزایش میزان تولید و اشتغال در مناطق محروم فراهم کند و پس از یک سال آن را با تولید روزانه 20 تن شیر و سالیانه 300 راس گوساله نر پرواری به بهره برداری برساند و برای 35 نفر از تحصیلات دیپلم، زیردیپلم، کارشناسی و دکترا شغل مستقیم و برای بیش از 200 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

در این گاوداری کاملا صنعتی و مکانیزه هم اکنون بیش از 1400 راس دام مولد نژاد هلشتاین با شناسنامه رجیستر که از ظرفیت تولید بالایی برخوردار هستند وجود دارد و بخشی از نیاز واحدهای پرواربندی گوساله به گوساله پرواری و همچنین تولید شیر خام با کیفیت بالا و بار میکروبی استاندارد برای استفاده کارخانه های شیر و فرآورده های لبنی تامین شده است.

مهم ترین تاثیر این طرح بزرگ در استان ایلام، راه اندازی کارخانه تولید شیر و فرآورده های لبنی ایوان است که شیر تولیدی گاوداری در اختیار این کارخانه برای تولید محصولات لبنی قرار می گیرد و باعث افزایش اشتغال زایی در شهرستان می شود که در این راستا سرمایه گذاران از احداث کارخانه بزرگ لبنی در صورت حمایت همه جانبه مسئولین در شهرستان می گویند و مسئولان هم عزمشان را برای حمایت از این سرمایه گذاران جزم کرده اند. موضوعی که با احداث صنایع تبدیلی می تواند زمینه صادرات لبنیات ایوان را هم فراهم کند.