آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
شهرستان ها
۷

مطالبه گری مردم جنوب کرمان از وزیر نیرو

مردم، کشاورزان و نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس از وزیر نیرو خواستند درخصوص حق آبه های هلیل رود که حق مردم منطقه است، تصمیمات فوری گرفته شود.

سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو به جنوب استان کرمان و افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه در این منطقه همراه با حاشیه های از جمله مطالبه گری مردم منطقه در ارتباط با مسائل آبی بود.

از مطالبه مردم شهرستان جیرفت و عنبرآباد در ارتباط با سرشاخه های هلیل رود بود که ابتدای شهر جیرفت با دست نوشته هایی جلوی ماشین وزیر ایستادند و وزیر نیرو پیاده شد و مطالبات مردم را گوش داد و قول پیگیری داد.

در ادامه سفر عده ای از مردم دهستان هدف گردشگری دلفارد از توابع شهرستان جیرفت خودشان را به وزیر نیرو رسانده و برای تامین آب آشامیدنی این منطقه مطالبه گری کردند، دهستان دلفارد مثل خیلی دهستان ها و روستاهای دیگر در جنوب کرمان گرفتار کم آبی است.

با احداث 24 بند روی سرشاخه های هلیل رود علاوه بر اینکه کشاورزی منطقه جنوب کرمان به خطر افتاده، اکوسیستم طبیعی منطقه نیز در حال خطر است.

در منطقه جبالبارز جنوبی نیز امام جمعه این منطقه از وزیر نیرو خواست دست نوشته ها و بنرهایی که در دست مردم هست را مطالعه کند.

نماینده کشاورزان جنوب استان کرمان نیز از وزیر خواستند حق مردم جنوب استان ضایع نشود و جلوی انتقال آب از سرشاخه های هلیل گرفته شود.

نمایندگان مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نیز از وزیر نیرو خواستند درخصوص حق آبه های هلیل رود که حق مردم جنوب استان کرمان است تصمیمات فوری گرفته شود.

وزیز نیرو با ابراز خوشحال از راه اندازی نیروگاه بزرگ کهنوج در ادامه سفر خود به جنوب استان کرمان از پارک انرژی شودباد بازدید و اظهار کرد: در چنین پارک هایی فرزندان این مملکت با نحوه صحیح و بهینه مصرف کردن انرژی برق آشنا می شوند.

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در حاشیه این بازدید بیان داشت: دراین سفر پروژه آبرسانی به شهرستان کهنوج که تعدادی از روستاهای این شهرستان از آن برخوردار می شوند، کلید آن زده می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ای درخصوص مشکلات حوزه آب و برق جنوب استان کرمان چاره اندیشی می شود.