آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۵
ورزشی
۹

تخصیص 163 میلیارد بودجه به فدراسیون‎ها از سوی وزارت ورزش

وزارت ورزش تا به امروز و از محل اعتبارات سال جاری 163 میلیارد تومان به فدراسیون ها تخصیص داده است؛ در این میان سهم دریافتی 16 فدراسیون صد درصد بوده است.

فدراسیون های ورزشی بخش قابل توجهی از بودجه سالیانه خود را از وزارت ورزش دریافت می کنند. این وزارتخانه در هر مرحله از توزیع اعتبارات، به حساب همه فدراسیون ها بودجه واریز می کند اما نه به صورت یکسان.

در واقع بودجه تخصیصی به هر یک از فدراسیون ها متفاوت و بر اساس جایگاه و رویدادهای پیش روی آنها انجام می شود. بر این اساس تا به امروز وزارت ورزش بودجه 16 فدراسیون را به طور کامل و صد درصد پرداخت کرده است.

در مجموع وزارت ورزش تا به امروز و از محل اعتبارات سال جاری، 163 میلیارد تومان در اختیار فدراسیون ها قرار داده است. در این میان فوتبال، کشتی، کاراته، هندبال، وزنه برداری، جانبازان و معلولان، اسکیت، اسکواش، اسکی، بدمینتون، ژیمناستیک، سوارکاری، نجات غریق، روستایی و عشایری، هنرهای رزمی و اتومبیلرانی فدراسیون هایی هستند که بودجه خود را به صورت کامل دریافت کرده اند.

وزارت ورزش در تلاش است تا طی هفته های آینده و در صورت دریافت بودجه از دولت، سقف دریافتی دیگر فدراسیون ها را هم کامل کند.