آرشیو پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۶
صفحه آخر
۱۲

رسوایی بزرگ برای دولت آمریکا

آزار جنسی 4500 کودک مهاجر در اردوگاه های مهاجران

اسناد منتشر شده جدید نشان می دهد که در بازداشتگاه های آمریکا هزاران مورد تجاوز جنسی علیه کودکان مهاجر رخ داده است.

سرویس خارجی - طی ماه های گذشته و براساس گزارش هایی که به تائید وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز رسیده دولت ترامپ هزاران کودک خردسال پناهجو را از والدین خود جدا کرده و آنها را در قفس های بزرگ آهنین انداخته است. بر اساس گزارش ها تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاههای این کشور به سر می برند برای نخستین بار از مرز 14000 نفر فراتر رفته است. ترامپ معتقد است، جدایی کودکان از والدین می تواند باعث نگرانی پناهجویان و در نتیجه، توقف مهاجرت ها به آمریکا از همان مبدا شود!

اما گزارش های تکان دهنده دیگری از یک رسوایی بزرگ برای دولت آمریکا منتشر شده است. براساس برخی اسناد درون سازمانی انتشار یافته از سوی یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بیش از 4500 مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر غیرقانونی در بازداشتگاه های محل نگهداری آنها در آمریکا رخ داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه «هیل» این اسناد همچنین نشان دادند که بیش از هزار مورد از این سوءاستفاده های جنسی به وزارت دادگستری آمریکا گزارش شده است. «تد دویچ»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که عامل انتشار این سندها بوده گفته: «وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا این سندها را در پاسخ به درخواست اطلاعات از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است.»