آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۷
اخبار کشور
۳

ظریف: تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است

وزیر امور خارجه گفت: تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چهارمین همایش بررسی راهکارهای دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه چیز دنیا غرب نیست. امروز دنیا غرب محور نیست. وارد جهان پساغربی شده ایم.

ظریف ادامه داد: امروز علم، فناوری، تکنولوژی، استقلال، باور و اعتماد عمومی پایه قدرت هستند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته عربستان 67 میلیارد دلار و امارات 22 میلیارد دلار سلاح خریداری کردند. نفوذ از جای دیگری نشات می گیرد. تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما موضوع دعوا نیستیم ما خودمان بازیگر و کنشگر هستیم.

ظریف عنوان کرد: وجه ممیزه جمهوری اسلامی، استقلال است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خود را تولید می کنیم، مصرف نمی کنیم. 100 میلیارد دلار به منطقه ما سلاح فروختند. کل هزینه نظامی ما به شمول پول حقوق پرسنل، کل بازنشستگی نیروهای مسلح روی هم 16 میلیارد دلار است. کل بودجه نظامی ایران 16 میلیارد دلار زیر چهار هزار تومانی است. چرا این قدر از ایران نگران هستند چون ما امنیت و پیشرفت خود را از درون می گیریم. ناملایمات، مشکلات و فساد متاسفانه هست.ما امیدمان به مردممان وخودمان است، خودباوریم و باور کردیم می توانیم و چون باور کردیم خیالمان از آینده راحت است.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه با بیان اینکه دنیا دیگر غرب محور نیست، اظهار داشت؛ دنیا عوض شده و مردم ما برای کشور استقلال آفریدند این استقلال با قدرت علمی شما بارور شده و بارورتر هم خواهد شد.

آقای ظریف تاکید کرده است که تمام قدرت در آمریکا و اروپا جمع نشده است و دنیا دیگر غرب محور نیست. این اظهارنظر در حالی است که متاسفانه دولت همچنان دلخوش به برجام اروپایی و گرفتن بهانه از آمریکاست!