آرشیو دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۱۳
اجتماعی
۷

وزیر علوم: به خاطر عقب بودن مقنعه و نامناسب بودن لباس نباید کل دانشگاه زیر سوال برود

وزیر علوم گفت: نظرسنجی های ما نشان می دهد، بیش از 85 درصد گفته اند، انقلاب اسلامی را دوست داریم.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی گفت: به لحاظ این که فضای فرهنگی کشور و فضای محیط های دانشجویی، فضایی مذهبی- اعتقادی است، آمار و ارزیابی و نظرسنجی هایی توسط دانشگاه، حوزه معاونت فرهنگی، حوزه معاونت دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری انجام گرفته است که شاخص های خیلی خوبی است.

وی اظهار داشت: نظرسنجی های ما نشان می دهد که به طور میانگین بالای 92 درصد دانشجویان ما اعتقاد به خدای واحد، معاد و پیامبر دارند و چون شیعه هستند قطعا بحث امامت هم در این اعتقاد وجود دارد. 92 درصد میانگین است و ما 97 درصدی هم داشته ایم؛ بیش از 85 درصد گفته اند ما انقلاب اسلامی را دوست داریم. حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شخصیت های ملی و فرهنگی کشور خود را دوست داریم و به آنان علاقه مندیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: ما نباید عملکرد افراد دلسوز انقلابی و تلاشگر در محیط دانشگاه ها را به جهت این که 5 تا 20 درصد از اشخاص آن طور که ما می خواسته ایم، نشده اند زیر سوال ببریم.

بنده با اعتقاد و با شناخت و حضوری که بین دانشجویان داشته ام عرض می کنم که بهترین محیط های دانشجویی را دانشگاه های ما دارند. حالا اگر بعضی دانشجویان را می بینیم که کمی مقنعه شان عقب است یا لباس نامناسبی بر تن دارند، نباید همه دانشگاه را زیر سوال ببریم.