آرشیو دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۱۳
فناوری
۱۷
نرم افزار آنلاین

چگونه متن را به صوت تبدیل کنیم

میترا جلیلی

امروزه بسیاری از ما برای انجام کارهایمان زمان کمی داریم و به عنوان مثال اگر بخواهیم یک زبان خارجی یاد بگیریم یا مروری بر درس هایمان داشته باشیم شاید نتوانیم مدت زیادی به خواندن کتاب های آن اختصاص دهیم. اما نرم افزارTextAloud به ما کمک می کند تا این کتاب ها به صورت صوتی دربیایند ودرمسیر رفت و آمد به سرکار، هنگام آشپزی و... بتوانیم به آن گوش کنیم و درواقع از وقتمان نهایت استفاده را ببریم.

این نرم افزار که درواقع متن را به گفتار تبدیل می کند برای ویندوز طراحی شده است و صفحات Word، ایمیل ها، صفحات وب و فایل هایPDF را به گفتاری با صدای طبیعی تبدیل می کند. این فایل های صوتی را می توانید در دستگاه های مختلف ازجمله گوشی های هوشمند یا ای پاد در طول پیاده روی یا هنگام مسافرت، تا زمان رسیدن به مقصد گوش کنید. این نرم افزار برای دوران امتحانات نیز بسیار کاربردی است و می توانید برخی نکات مهم درس را به صورت صوتی یاد بگیرید. کودکان هم می توانند برای گوش دادن به داستان های مورد علاقه شان از این نرم افزار استفاده کنند. برخی افراد هم هنگام خواندن کتاب دچار خستگی چشم می شوند و به همین دلیل هم از این نرم افزار استقبال می کنند. کسانی که در حال آماده کردن خود برای سخنرانی های مهم هستند نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند و به کلمات گوش کنند تا ملکه ذهنشان شود و راحت تر بتوانند در جمع سخنرانی خود را انجام دهند.

همچنین نرم افزار TextAloudمی تواند به افرادی که در خواندن متن دچار ناتوانی هستند کمک کند تا راحت تر مطالب را بیاموزند. این نرم افزار را می توانید به طور رایگان از وبسایت P30world.com بارگذاری کنید.