آرشیو چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۱
شهرستان ها
۷

ارسال پلاسمای انتقال خون مازندران به کشور آلمان

ساری- خبرنگار کیهان:مدیرکل انتقال خون مازندران از ارسال پلاسمای انتقال خون استان به کشور آلمان جهت فرآوری و تولید داروهای مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان خبر داد.

پوریانی مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: مجوز 3 ساله ارسال پلاسمای انتقال خون استان از وزارت بهداشت و شرکت بیوتست آلمان اخذ شده است.

وی افزود: دکتر شرنر و هیئت همراه از شرکت بیوتست آلمان در 5 و 6 اسفند ماه سال جاری از مرکز انتقال خون ساری و بابل بازدید کردند و فرآیند تولید پلاسما مورد ارزیابی و بازرسی قرار دادند.

پوریانی گفت: پس از بازرسی دو روزه بازرسان شرکت بیوتست آلمان از بخش های اهداکنندگان، آزمایشگاه، فرآورده، کنترل کیفی، تضمین کیفیت ، انبار و سردخانه، تولید پلاسمای انتقال خون مازندران به مدت سه سال مورد تایید این شرکت آلمانی قرار گرفت.

مدیر کل انتقال خون مازندران افزود: از این پس فرآورده پلاسمایی انتقال خون استان همانند سال های گذشته به پالایشگاه تهران ارسال و از آنجا نیز به کشور آلمان جهت فرآوری و تولید داروهای مشتق از پلاسما برای بیماران کشورمان صادر می شود.

وی گفت: تهیه داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی منجر به صرفه جویی ارزی، خودکفایی واردات داروهای با منشا پلاسمای خارجی و نقش مهمی در اقتصاد سلامت و درمان بیماران کشور دارد.