آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
اخبار کشور
۳

رحمانی فضلی: با انتخابات پیش رو، انسجام و وحدت ملی را بیشتر کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ وقت انتخابات در کشور ما تهدید نبوده و همواره فرصت تلقی شده است، گفت: ما باید انتخابات را به جریانی در جهت افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که صبح پنجشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، با قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این همایش و حضور فرمانداران از اقصی نقاط کشور در این برنامه، گفت: برخلاف گمانه زنی های برخی افراد، سال آینده سال سختی نخواهد بود.

وی ادامه داد : سال 98 چه فرقی با امسال خواهد داشت که بگوییم سخت تر است؟ القائاتی صورت می گیرد و شرایطی را ترسیم می کنیم که آنهایی که ضعیف هستند خدایی نکرده منفعل شوند و آنهایی که تدابیری دارند، خارج از عرف و تصور واقعی اقداماتی انجام دهند و با طرح و بیان این موضوع در جامعه، هم روحیه مردم و هم امید و انگیزه آنها را کم کنند.وی اضافه کرد: آمریکایی ها هرکاری که می توانستند امسال انجام دادند و چه کاری مانده که در سال 98 انجام دهند؟ در حوزه سیاسی، اجتماعی، رسانه ها و اعمال تحریم ها، هرکاری که بلد بودند انجام دادند. ما هم با تجربه ای که داشتیم توانستیم راه هایی را باز کنیم و راه های بهتر و بزرگتری را نیز باز خواهیم کرد. ضمن اینکه آمریکا هم در داخل و هم در خارج با سایر کشورها اختلافات و مشکلاتی دارد و همین موضوع مانع از اقدامات بیشتر آنها می شود.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه سال 97 سال سختی بود و با خروج آمریکا از برجام، فشارهایی به کشور وارد شد، گفت: دولت در این مدت خود را با شرایط جدید وفق داده است. ساختارهای لازم ایجاد شد، تصمیمات لازم اتخاذ شد و همچنین تدابیر و اقدامات مناسبی انجام شد که در نهایت در وضعیتی هستیم که کشور می تواند به هر نوع تهدیدی که در سال 98 از سوی دشمنان ایجاد می شود، بایستد و پاسخ درست و قوی دهد. وزیر کشور به موضوع انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: هیچ وقت انتخابات در کشور ما تهدید نبوده و همواره فرصت تلقی شده است. ما باید انتخابات را به جریانی در جهت افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور تبدیل کنیم و با مشارکت مردم در سرنوشت خود و کشور، انسجام و وحدت ملی را بیش از پیش کنیم، اما این کار مدیریت ویژه ای می طلبد.