آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
اخبار کشور
۳

تشییع پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم در تهران

پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم که دی ماه سال 94 در منطقه «خان طومان» سوریه به شهادت رسیده بودند در شهرری و کن برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر پاک شهید بسیجی مدافع حرم «میثم نظری» صبح دیروز با حضور جمعی از مردم شهیدپرور تهران و خانواده شهدا از منطقه شهران به سمت امامزاده علی بن جعفر(ع) کن برگزار و پیکر این شهید به خاک سپرده شد.

شهید میثم نظری در سن 27 سالگی به عنوان نیروی بسیجی داوطلب به سوریه اعزام شد و در راه دفاع از حریم اهل بیت در دی ماه سال 94 به همراه 12 نفر از همرزمانش در «خان طومان» حلب به شهادت رسید، اما پیکر وی به همراه چند شهید دیگر به میهن بازنگشت و در سوریه باقی ماند.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در شهرری

همچنین روز پنجشنبه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید بسیجی مدافع حرم «سعید انصاری» در شهر ری برگزار شد.

به گزارش فارس، پیکر مطهر شهید انصاری با حضور خانواده شهید، مردم قدرشناس و جمعی از مسئولان شهرری از آستان امامزاده عبداله(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تشییع و پس از آن برای خاکسپاری در قطعه 50 گلزار شهدا به بهشت زهرا(س) منتقل شد.

شهید انصاری که متولد سال 1349 در تهران بود، داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و سرانجام در منطقه خان طومان شهر حلب بر اثر اصابت سه تیر مستقیم قناسه نیرو های تکفیری در دی ماه سال 94 به شهادت رسید.

گفتنی است، پیکر شهیدان میثم نظری و سعید انصاری در روزهای اخیر به همراه پیکر سه شهید مدافع حرم ایرانی دیگر با تلاش نیروهای سپاه کشف و ازطریق آزمایش D.N.A شناسایی شده بود.