آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
اقتصادی
۴

حجم تجارت ایران و عراق به 20 میلیارد دلار می رسد

وزیر تجارت عراق در خصوص دعوت از رئیس جمهور ایران به این کشور گفت: هر دو کشور تمایل دارند تا دو سال آینده حجم تجارت به 20 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از دیدار با محمدهاشم عبدالمجید جاسم، وزیر تجارت عراق، که در ایران انجام شد، در جمع خبرنگاران در خصوص این دیدار اظهار کرد: در این دیدار مذاکراتی برای ارتقای روابط راهبردی بین دو کشور برادر، مسلمان و همسایه انجام شد. با توجه به مرز گسترده 1400 کیلومتری که بین ایران و عراق وجود دارد، هر دو کشور نسبت به افزایش روابط تجاری تفاهم و اراده دارند.

همچنین محمدهاشم عبدالمجید وزیر تجارت عراق گفت: کشور ایران در هنگام حضور داعش در کنار ما بود و دولت و مردم عراق همیشه قدردان ملت و دولت جمهوری اسلامی هستند. هم اکنون هم دو کشور برادر و همسایه برای توسعه مبادلات تجاری اراده لازم را دارند.

وی در خصوص دعوت از رئیس جمهور ایران به این کشور گفت: هر دو کشور تمایل دارند تا دو سال آینده حجم تجارت به 20 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.وزیر تجارت عراق با تاکید بر اینکه ایران موقعیت خوبی برای توسعه تجارت با عراق دارد، عنوان کرد: مرز گسترده ای بین ایران و عراق وجود دارد. همچنین دو ملت ایران و عراق مشترکات مذهبی و فرهنگی فراوانی دارند.گفتنی است، با توجه به ظرفیت های بالای عراق و دیگر کشورهای محور مقاومت، فرصت بی نظیری برای حضور ایران در عرصه بازسازی این کشورها فراهم است که می تواند به رونق هر چه بیشتر اقتصاد ایران و این کشورها منجر شود.