آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
صفحه آخر
۱۲

غربی ها برای فشار بیشتر به دولت مادورو برق سراسر ونزوئلا را قطع کردند

بخش زیادی از شهر های ونزوئلا پنجشنبه شب با قطعی برق و خاموشی مطلق روبرو شد به گفته مادورو این اقدام توطئه ای از سوی آمریکا و نوکرانش در ونزوئلا بوده است.

آمریکا و گروه مخالفان دولت مادورو پس از شکست در اجرای کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا دست به ترفندهای جدیدی برای ایجاد اختلال و برهم ‎زدن اوضاع داخلی این کشور زده اند.در راستای همین روند روز پنج شنبه در 22 ایالت از 23 ایالت ونزوئلا و همچنین کاراکاس، برق قطع شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این قطعی گسترده برق با محکوم کردن آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: «جنگ الکتریسیته که توسط امپریالسیم آمریکایی علیه مردم ونزوئلا اعلام و رهبری شده است، شکست خواهد خورد. هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند مردم بولیوار و چاوز را شکست دهد. هم میهنان متحد شوید.»

«لویس موتا» وزیر انرژی ونزوئلا هم در این باره گفته: «مهاجمان به ژنراتور مستقر در سد گوری (نیروگاه آبی) حمله کردند و طی ساعات آینده این مشکل رفع خواهد شد». این نیروگاه آبی، مهم ترین تامین کننده برق ونزوئلاست. قطعی برق تمامی فعالیت های فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار را نیزتحت تاثیر قرار داده است. خطوط تلفن و اینترنت هم برای مدتی قطع شدند و شبکه توزیع آب به مناطق مسکونی که از طریق پمپ های الکتریکی صورت می گرفت، مختل شد.