آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
حوادث
۱۰

کلاهبردار اینستاگرامی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که در اینستاگرام با وعده گرفتن روادید کشورهای مختلف کلاهبرداری میلیونی می کرد شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: ماموران پی بردند این کلاهبردار با اعتمادسازی و دادن وعده اخذ روادید قانونی برای تمامی کشورها در مدت زمانی کوتاه اقدام به گرفتن مبلغ 30 میلیون تومان کرده است.کاظمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات را آغاز کردند و پی بردند مرد 37 ساله ای با طراحی صفحه ای اینستاگرامی و تبلیغات زیاد از طعمه هایش کلاهبرداری می کرد.وی با بیان اینکه ماموران مخفیگاه متهم را در خیابان شیرازی شناسایی کردند، اظهار داشت: در عملیاتی غافلگیرانه این کلاهبردار دستگیر شد.

وی ابتدا خود را بی گناه می دانست اما وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیس قرار گرفت لب به اعتراف گشود.رئیس پلیس فتا تهران گفت: این کلاهبردار با سوءاستفاده از ساده لوحی طعمه ها، چرب زبانی و فریبکاری به آنان اطمینان می داد که می توانند با پرداخت پول روادید هر کشوری را تهیه کنند. کاظمی افزود: تحقیق پلیس برای شناسایی دیگر طعمه های احتمالی متهم ادامه دارد و چنانچه افرادی به این شیوه در دام کلاهبرداری این مرد اینستاگرامی گرفتار شده اند به اداره پلیس فتا تهران مراجعه کنند.