آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
ورزشی
۹

نبود ثبات مدیریت در فدراسیون هندبال

فدراسیون هندبال را می توان از رکوردداران تحولات در راس مدیریتی در چهار سال اخیر دانست در آستانه انتخابات ریاست این فدرسیون این پرسش مطرح است که آیا بالاخره این فدراسیون به ثبات می رسد؟

فدراسیون هندبال در 4 سال اخیر 7 بار دستخوش تغییرات شده است و می توان آن را رکورددار تحولات در راس مدیریتی دانست. دوره ریاست روسای فدراسیون ها 4 ساله است اما صندلی مدیریت این فدراسیون در حدود 4 سال هفت بار دچار تغییر شده است. از اردیبهشت 93 که جلال کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال از سمت خود استعفا کرد مدیران زیادی بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زدند. جلال کوزه گری، خسرو نصیری، احمد گواری، سید ابوالحسن مهدوی، عباسعلی اکبری، علیرضا رحیمی و رمضانعلی دولو لیست تمام رییسان و سرپرستانی است که در این 4 سال بر این فدراسیون مدیریت کرده اند و در این ماه باید هشتمین نفر برای این فدراسیون انتخاب شود.

آسیب تغییرات در راس هندبال بیشتر از همه متوجه ورزشکاران این رشته بود. چهار سال و رفت و آمد هفت مدیر سبب شد که در این سال ها هندبال نه لیگ منظم و پویایی داشته باشد و نه یک تیم ملی با کادر فنی حرفه ای و تدارکات مناسب. در این شرایط ملی پوشان زیادی هم راهی کشورهای اروپایی شدند تا تیم ملی در لحظات و رقابت های حساس بدون حضور آنها به میدان برود.

سال آینده سال مهمی برای هندبال ایران است و مسابقات انتخابی المپیک 2020 پیش روی هندبالیست ها است. این رشته پتانسیل خوبی دارد و کسب سهمیه المپیک برایش دور از دسترس نیست. در حال حاضر تنها مشکل این رشته مدیریت صحیح است. برای سومین بار در چهار سال اخیر انتخابات فدراسیون هندبال دوشنبه 20 اسفند ماه برگزار خواهد شد.