آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
ورزشی
۹

میزبانی های عجیب در وزنه برداری!

تایلند به عنوان میزبان مسابقات جهانی 2019 وزنه برداری باقی ماند، اما به این شرط که خودش هیچ ورزشکاری در مسابقات نداشته باشد!

در شرایطی که چندی پیش دوپینگ تعدادی از وزنه برداران تایلندی مثبت اعلام شد، این شائبه به وجود آمده بود که شاید به خاطر محرومیت ناشی از این اتفاق فدراسیون جهانی وزنه برداری تصمیم به لغو میزبانی این کشور در رقابت های قهرمانی جهان 2019 کند.

با این حال در آخرین نشست هیئت اجرایی فدراسیون جهانی تایلند متعهد شد که به خاطر دوپینگ های پرتعداد هیچ کدام از وزنه برداران خود را در این رقابت ها شرکت ندهد. این کشور همچنین در المپیک 2020 هم نمی تواند وزنه برداری داشته باشد. بنابراین تایلند از مسابقاتی میزبانی می کند که خودش هیچ نماینده ای در آن ندارد.

از سوی دیگر هیئت اجرایی فدراسیون جهانی درباره میزبان مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان سال 2021 هم تصمیم گیری کرد. بر این اساس عربستان به عنوان میزبان مسابقات جوانان جهان در هر 2 بخش زنان و مردان معرفی شد و تاشکند ازبکستان نیز میزبانی رقابت های نوجوانان جهان را برعهده دارد.

از آنجایی که عربستان در رشته وزنه برداری تاکنون فعالیت خاصی نداشته، اعطای این میزبانی کمی عجیب به نظر می رسد، ولی گویا در مناسبات فدراسیون جهانی وزنه برداری پول و لابی حرف اول را می زند!