آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۶
حوادث
۱۰

30 هزار لیتر سوخت قاچاق در میاندوآب کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کشف 30 هزار لیتر قاچاق سوخت در استان خبر داد.

محمد اقوامی در گفت و گو با مهر گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان میاندوآب طی بازرسی از یک دستگاه کامیون تریلر کشنده اسکانیا 30 هزار لیتر نفت سفید کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه در این زمینه پرونده قاچاق تشکیل و تحویل شعبه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز شد افزود: در این راستا متهم پرونده به پرداخت بیش از 143 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. اقوامی اظهار داشت: طی هفته جاری ماموران دایره مبارزه قاچاق کالا و ارز ارومیه کارگاه تولید ادکلن قاچاق کشف کرده اند.

وی با بیان اینکه از این کارگاه ابراز آلات تولید ادکلن قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شد ادامه داد: متهم این پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی همچنین از کشف دو هزار و 420 ثوب روسری قاچاق در خوی خبر داد و افزود: در پی کسب اخبار اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی ایواوغلی شهرستان خوی از یک دستگاه خودرو تعداد دو هزار و 420 ثوب روسری خارجی کشف و متهم پرونده به جزای نقدی 400 میلیون ریال محکوم شد.

اقوامی همچنین به محکومیت بیش از 350 میلیون ریال جزای نقدی برای قاچاق 1400 ثوب البسه در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تفاوت قیمت کالاها در دو سوی مرز ایران و ترکیه و کشورهای همسایه به علت مشکلات اقتصادی موجب افزایش قاچاق کالا در استان شده است.