آرشیو چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۱
فرهنگی
۸
گزارش

آمار تماشاخانه های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد

فروش خوب نمایش پارسا پیروزفر

تازه ترین آمار فروش مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا جمعه 17 اسفند مشخص شد. بر اساس اطلاعات ارائه شدن در این گزارش نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر بیشترین تعداد تماشاگران را داشت.

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش «ملاقات» به نویسندگی فریدریش دورنمات، با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر به مدت 5 شب تا جمعه 17 اسفند که روی صحنه رفت، بالاترین آمار فروش گیشه را به خود اختصاص داد و در 6 اجرا میزبان 3575 تماشاگر بود و 270 میلیون فروش داشت. همچنین در دیگر سالن تئاتر شهر یعنی تالار چهارسو نیز نمایش «ما داریم از این خونه می ریم» به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی حسین اکبرپور از روز یکشنبه 12 اسفند تا جمعه 17 اسفند با پشت سر گذاشتن شش اجرا، میزبان 198 تماشاگر شد.

نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی محمدهادی هاشم زاده اجرای خود را از جمعه 10 اسفند آغاز کرد و تا جمعه 17 اسفند با پشت سر گذاشتن هفت اجرا، میزبان 210 تماشاگر شد.

تالار هنر نیز آمار دو نمایش «شاهزاده و خرس» و «پرواز کبک ها» را تا جمعه 17 اسفند به این شرح اعلام کرد: نمایش «شاهزاده و خرس» به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری که اجرای خود را از دهم بهمن شروع کرده است تا جمعه 17 اسفند، با پشت سر گذاشتن 32 اجرا میزبان 2508 تماشاگر شد.

نمایش «پرواز کبک ها» به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی حمید کیانیان نیز اجرای خود را از یکشنبه پنجم اسفند آغاز کرد و در طول 12 اجرا تا جمعه 17اسفند، میزبان 1743 تماشاگر شد.

طبق آمار اعلام شده از تماشاخانه سنگلج، نمایش «وقایع اتفاقیه» به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از چهارشنبه هشتم اسفند در این تماشاخانه روی صحنه رفت. این نمایش طی 9 اجرا تا جمعه 17 اسفند، میزبان 914 تماشاگر شد.