آرشیو چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۷
شهرستان ها
۷

ثبت قراردادهای پیش فروش ساختمان توسط بنگاه های املاک غیرقانونی و جرم است

زنجان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: طبق قانون، ثبت قراردادهای پیش فروش ساختمان توسط مشاوران املاک غیرقانونی بوده و با متخلفان، برخورد خواهد شد.

محمدتقی فتحی ضمن اشاره به اینکه طبق قانون، تمامی قراردادهای مربوط به پیش فروش ساختمان باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود گفت: متاسفانه برخی از مشاورین املاک نسبت به اجرای این قانون تمکین نمی کنند و به طور غیرقانونی اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان می کنند.

وی در ادامه تصویب قانون پیش فروش ساختمان را گام مثبت و رو به جلو خواند و افزود: این قانون می تواند جلوی بسیاری از کلاهبرداری و سوءاستفاده های موجود را بگیرد و به شهروندان نیز این اطمینان را می دهد که بدون دغدغه و نگرانی و با خیالی آسوده ضمن حضور در دفتر اسناد رسمی و نه در بنگاه های معاملاتی، نسبت به تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان اقدام کنند.

فتحی با اشاره به اینکه در سال های اخیر، پرونده های زیادی به خاطر اختلاف و درگیری بین فروشنده و خریدار و کلاهبرداری های صورت گرفته در این زمینه در دادگستری ها تشکیل شده، گفت: اجرای این قانون می تواند از ورود چنین پرونده هایی به دادگستری ها جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یادآور شد: مسئولیت ثبت هرگونه قرارداد غیرقانونی توسط مشاوران املاک، برعهده اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان بوده و با متخلفان این حوزه براساس قانون برخورد قاطع و جدی صورت خواهد گرفت.