آرشیو دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۸۱
جهان
۷

رویداد

هشدار ترامپ درباره «کابوس سوسیالیستی»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در گردهمایی سالانه محافظه کاران، با تمسخر طرح جدید حزب دموکرات آمریکا موسوم به «قرارداد جدید سبز»، مدعی شد که این طرح «سوسیالیستی»، عامل ویرانی اقتصاد آمریکا خواهد شد. قرارداد جدید سبز دموکرات ها، مجموعه ای از پیشنهادهای اقتصادی است که هدف آنها مقابله با نابرابری اقتصادی در آمریکاست.

رد پیشنهاد میانجیگری از سوی هند

سفیر هندوستان در روسیه پیشنهاد هرگونه میانجیگری میان کشورش با پاکستان را رد کرد و گفت که رفع اختلاف ها نیاز به برداشتن گام های مشخص از سوی اسلام آباد برای مبارزه با گروه های تروریستی در این کشور است.

مشارکت عربستان و امارات در رزمایش آمریکا

عربستان از برگزاری رزمایش هوایی با عنوان «پرچم قرمز» در آمریکا با مشارکت کشورهایی از جمله امارات خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این رزمایش علاوه بر نیروی هوایی عربستان و آمریکا، امارات، بلژیک، هلند و سنگاپور نیز شرکت می کنند.

محمود عباس در راه دمشق

مدیر دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در سوریه اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، هفته آینده برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به دمشق سفر می کند.

بازگشت بوتفلیقه به الجزایر

شبکه العربیه از بازگشت عبدالعزیز بوتفلیقه به الجزایر بعد از سفر درمانی اش به سوئیس خبر داد. این در حالی است که اپوزیسیون الجزایر ارتش این کشور را به حمایت از خواسته های مردم دعوت کرد و دولت را مسئول پیامدهای عدم رسیدگی به خواسته های مردم دانست.