آرشیو پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۰
خودرو
۱۶

جهان خودرو

تعدیل هفت هزار نفری کارکنان فولکس واگن

دنیای اقتصاد : گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که درنظر دارد هفت هزار نیروی خود را تعدیل کند و همزمان با افزایش کارآمدی بتواند تا سال 2023 سالانه 9/ 5 میلیارد یورو ذخیره کند.

این برنامه در راستای افزایش حاشیه سود برند فولکس واگن تا تاریخ یاد شده به 6 درصد انجام خواهد شد. خودروساز آلمانی در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرده است که تعدیل ها ارتباطی به اخراج اجباری کارکنان ندارد و بازنشستگی زود هنگام به این شرکت کمک می کند که تا سال 2025 بین پنج تا هفت هزار نفر از نیروی کارخود را کاهش دهد. یکی از اعضای هیات مدیره فولکس واگن در این رابطه خاطرنشان کرد که اقدامات در راستای بهبود درآمدها به ما این اجازه را می دهد که حاشیه سود خود را تا سال 2023 به 6 درصد برسانیم.

هشدار بنتلی در مورد برگزیت سخت

دنیای اقتصاد : هربرت دیاس، مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده که بنتلی، برند زیرمجموعه انگلیسی این گروه در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق، وادار می شود تا سرمایه گذاری های جدیدی را در کشورهای دیگر انجام دهد.

دیاس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه درصورت برگزیت سخت آیا فولکس واگن بنتلی را از بریتانیا خارج خواهد کرد یا خیر، گفت: «این اقدام در کوتاه مدت و امکان پذیر نیست.» وی افزود:«اما اگر قرار باشد بنتلی به دلیل انزوا از اروپا متحمل زیان های هنگفت شود ضروری است تا سرمایه گذاری های جدیدی را در کشورهای دیگر انجام دهد. هفته گذشته نیز آدریان هال مارک، مدیرعامل بنتلی هشدار داده بود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق بسیار بد خواهد بود. وی البته تاکید کرد اگرچه او از برگزیت سخت دفاع نمی کند اما حتی در این صورت شرکتش می داند باید با چه شرایطی دست و پنجه نرم کند، در حالی که اکنون در شرایط ابهام قرار دارد.به گفته او اکنون مشخص نیست که بنتلی در بحران قرار دارد یا خیر.