آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۲۵
سیاسی
۳

گروهک تروریستی جیش العدل ادعا کرد: تماس تلفنی مرزبانان ربوده شده میرجاوه با خانواده هایشان

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار ویدئو و بیانیه ای مدعی شد که مرزبانان ربوده شده در هنگ مرزی میرجاوه بعد از 5 ماه با خانواده خود تماس تلفنی گرفته اند.

به گزارش ایسنا، این گروهک تروریستی همچنین مدعی شد که بعد از آزادی 5 نفر از مرزبانان ربوده شده تاکنون هیچ اقدامی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکره با آنها انجام نشده است.

این ادعا در حالی است که روز گذشته سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور با تشریح وضعیت مرزبانان ربوده شده گفت: مجدانه پیگیر بازگشت مرزبانان به کشور هستیم.

وی با بیان اینکه سردار «حسین اشتری»؛ فرمانده ناجا نیز همواره بر پیگیری مجدانه این موضوع تاکید دارد، افزود: ملاقات های مرزی با مسئولان پاکستانی و برخی از سران طوایف از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است و بر مبنای آخرین پیگیری ها باید بگویم مرزبانان زنده و در خاک پاکستان هستند. این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: معتقدیم که دولت پاکستان دارای ارتش و نیروهای امنیتی قوی است و اگر «اراده» کند قطعا می تواند این مرزبانان را آزاد و در اختیار ما بگذارد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در نشست خبری دیروز خود درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده کشورمان گفت: پاکستان قول داده است اقدام ویژه برای آزادی آنها انجام دهد، البته آن گروه تروریستی که این کار را انجام داده است به دنبال امتیاز بیشتری است و خواهان آزادی افراد خود در ایران است که این کار شدنی نیست. درباره تماس تلفنی این سربازان با خانواده های خود اطلاع دقیقی ندارم.

بامداد سه شنبه 24 مهرماه سال جاری بود که در پی خیانت عوامل نفوذی، 12 نفر از مرزبانان و بسیجیان بومی در هنگ مرزی «میرجاوه» در جنوب شرق کشور از سوی گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند. یکم آذر ماه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از آزادی و بازگشت 5 نفر از مرزبانان ربوده شده توسط این گروهک تروریستی به کشور خبر داد و بر ادامه تلاش ها و رایزنی ها برای آزادی سایر مرزبانان ربوده شده تاکید کرد.