آرشیو دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۵۱
حوادث
۱۰

در چهار روز اول طرح سلامت نوروزی ، 200 تن مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته معدوم شد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در بازرسی های برنامه سلامت نوروزی، هزار و 946 محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 677 محل پلمب شدند.

به گزارش وبدا، محسن فرهادی با اشاره به انجام 139 هزار و 123 مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع و طبخ با اولویت رستوران ها، قنادی ها و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری و سرویس های بهداشتی در چهار روز اول برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی، گفت: از این تعداد، سه هزار و 809 مورد از اماکن بین راهی بازرسی بهداشت محیطی شده است.

فرهادی افزود: همچنین در این بازرسی ها، هزار و 946 محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 677 محل متخلف بهداشتی پلمب شدند که از این تعداد 161 مورد مربوط به رستوران های بین راهی بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازرسی ها تعداد 86 هزار و 352 مورد سنجش پرتال انجام شده است، گفت: همچنین 99 هزار و 149 مورد کلرسنجی از آب مصرفی انجام شده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: براساس گزارش تیم های سیار بازرسی بهداشت محیطی سراسر کشور حدود 200 هزار و 975 کیلو گرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی و تاریخ گذشته توسط بازرسین بهداشت محیط معدوم شده است.