آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
صفحه اول
۱

دور دنیا

حملات پهپادی امارات به چندین منطقه در طرابلس

یک رسانه عربی به نقل از برخی منابع از حضور افسران اماراتی در لیبی با هدف حملات پهپادی به نیروهای دولت وفاق پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، منابع نظامی در طرابلس پایتخت لیبی گفتند که امارات با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مواضع دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس را بمباران کرده است.

این منابع به عربی 21 گفتند: «بر اساس برخی اطلاعات به دست آمده افسران اماراتی طی روزهای گذشته از نیروهای خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت کرده اند و این افسران در پایگاه الخروبه در جنوب شهر المرج در شرق لیبی با هدف حملات پهپادی به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی مستقر شده اند».

به گفته این منابع این افسران از کارشناسان نیروی هوایی امارات و متخصص در زمینه به پرواز در آوردن این پهپادهای چینی هستند.

شلیک موشک بدر به پایگاه نظامی عربستان

منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک بدر به پایگاه نظامی عربستان خبر دادند.

به گزارش تسنیم، شبکه المسیره گزارش داد یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یک فروند موشک بالستیک به تجمعات متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی در جیزان شلیک کرد.

یک منبع نظامی یمنی در این باره گفت تجمعات متجاوزان و مزدوران سعودی در پادگانی در نزدیکی جیزان با یک موشک بدر - یک هدف قرار گرفت، این موشک به دقت به هدف اصابت کرد و تلفاتی به آنها وارد شد.

واکنش مقام عراقی به اظهارات کاردار سفارت آمریکا

نماینده ائتلاف فتح عراق به اظهارات مداخله جویانه و تهدیدآمیز کاردار سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش مهر و به نقل از النهرین، قصی عباس نماینده ائتلاف فتح عراق به اظهارات مداخله جویانه و تهدیدآمیز جوی هود، کاردار سفارت آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

وی افزود: حرف های کاردار سفارت آمریکا، باج گیری جدید از قوه مقننه و مجریه در عراق با هدف ممانعت از تصویب قانون یا اتخاذ تصمیمی درباره حضور آمریکا در عراق است. آمریکا قیم عراق نیست و دخالت مستقیم آن در امور عراق قابل قبول نیست و نیازمند اقدام جدی وزارت خارجه عراق است.

عباس تاکید کرد: این اقدامات مداخله جویانه بر ماهیت روابط میان عراق و آمریکا تاثیرگذار است.

وزارت خارجه آمریکا باید درباره حرف های کاردار سفارت آمریکا در عراق توضیح دهد.وی از وزارت خارجه عراق هم خواست که کاردار سفارت آمریکا را احضار کند و یادداشت اعتراض آمیز درباره دخالت آمریکا در امور داخلی عراق را تحویل وی دهد.