آرشیو شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۲
جهان
۱۳

دو خط خبر

دویچه وله: افتتاح یک «دیسکو حلال» در جده بندر بزرگ عربستان که متصدیان آن قول داده اند تمام «شئون اسلامی» را رعایت کنند، با واکنش اهالی مذهبی شهر رو به‎رو شده ‎است. مقامات عربستانی هم تاکید کرده اند، قرار نیست در این مکان خدماتی چون کلوب های شبانه ارائه شود.

خبرگزاری سودان(سونا): دادستانی کل سودان عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع این کشور را به فساد مالی متهم کرد.

یورونیوز: سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید تا پایان ماه جاری میلادی دولت ترامپ را ترک می کند. وی دومین فردی است که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ سمت سخنگویی کاخ سفید را داشت.

رویترز: بیش از 600 شرکت امریکایی در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ، از وی خواستند تا اختلافات تجاری با چین را حل و فصل کند.

رویترز: برنتون تارانت، فرد متهم به 92 فقره جرم در پرونده حمله به دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند خود را «بی گناه» دانست. او در ماه مه سال 2020 (اردیبهشت 99) محاکمه خواهد شد.

یورونیوز: در اولین مرحله از رای گیری برای تعیین جانشین ترزا می در جایگاه رهبری حزب محافظه کار بریتانیا، بوریس جانسون بیشترین رای را آورد.

اسپوتنیک: دادگاه لندن خبر داد، تصمیم گیری درباره استرداد جولیان آسانژ به امریکا، فوریه 2020 انجام می شود.

المسیره: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح دیروز (جمعه) بار دیگر با استفاده از پهپادهای «قاصف K2» فرودگاه ابها را هدف قرار داد.

رای الیوم: سازمان آزادیبخش فلسطین خواهان تحریم نشست اقتصادی منامه درباره معامله قرن شد. مراکش و مصر هنوز برای شرکت در این نشست تصمیم نگرفته اند.

آسوشیتدپرس: دولت افغانستان 490 زندانی طالبان را به عنوان بخشی از تلاش ها برای جان بخشیدن به روند صلح با طالبان از زندان آزاد کرد.

رای الیوم: جنگنده های رژیم صهیونیستی روزهای پنجشنبه و جمعه دو پایگاه حماس در نوار غزه را دو بار هدف قرار دادند اما این حملات تلفاتی نداشته است.