آرشیو شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۰۸۲
فناوری
۱۱

تضمین ایمنی دانش آموزان به کمک فناوری

مدارس مرکزی ایندیانا یک سیستم ایمنی فناورانه را برای کاهش خطرات ناشی از پیاده شدن دانش آموزان آزمایش می کنند.

به گزارش ایران آنلاین، در سال جاری 17دانش آموز امریکایی در حوادث ناشی از سوار و پیاده شدن از اتوبوس مدرسه جان خود را از دست داده اند. برای حل این مشکل و عدم تکرار حوادثی مشابه برای دانش آموزان، مدارس مرکزی شهر ایندیانا امریکا به فکر آزمایش یک سیستم ایمنی جدید برای اتوبوس های مدرسه افتاده است.

فناوری موردنظر با بهره گیری از رادار و الگوریتم های پیش بینی و نظارت بر سرعت وسایل نقلیه، فاصله رسیدن خودرو به اتوبوس مدرسه و همچنین میزان تهدید ناشی از خروج کودکان را محاسبه می کند. با ثبت اطلاعات و داده ها نتایج کارشناسی به راننده ارسال شده و تصمیم نهایی برای توقف یا حرکت داده می شود. این سیستم هوشمند فاصله و سرعت اتوبوس با خودروهای دیگر را محاسبه کرده و توقف احتمالی خودروهای همجوار را پیش بینی می کند. این فناوری با محاسبات دقیق (تا 300 متر) روشی ایمن برای توقف اتوبوس و پیاده شدن دانش آموزان بشمار می رود. این فناوری همچنین با بهره گیری از سیستم های ویدئویی و ثبت عکس در اتوبوس، شماره پلاک و مدل خودروهای همجوار را ثبت کرده و در مواقع مورد نیاز در اختیار مقامات پلیس قرار می دهد. به محض پیش بینی بی خطر بودن منطقه خروج دانش آموزان، این فناوری هشدار داده و راننده را مطلع می کند.

اغلب دانش آموزان در هنگام پیاده شدن از اتوبوس مدرسه، تلفن همراه در دست داشته و به اطراف خود توجه نمی کنند. اما به لطف این فناوری منطقه ایمن برای پیاده شدن دانش آموزان و عبور از جاده پیش بینی شده و دانش آموزان می توانند با خیال راحت پیاده شوند.