آرشیو یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۰۷
صفحه اول
۱

گزارش اختصاصی از رام الله: تظاهرات گسترده در محکومیت همایش بحرین و معامله قرن

همایش اقتصادی بحرین که به پیشنهاد آمریکا، و به درخواست این رژیم از کشورهای عربی برای شرکت در آن برگزار می شود، به منظور اجرایی شدن معامله قرن است. معامله ای که هدف آن، پایان دادن مسئله فلسطین است و با اجرایی شدن آن، حقوق شهروندان فلسطین پایمال و منافع رژیم اشغالگر اسرائیل تامین شود. حضور گسترده مردم فلسطین در این تظاهرات خط بطلانی براین طرح و نشان دهنده خشم و انزجار آنان این قصد شوم است.

عمر عساف از رهبران جنبش جوانان مقاومت گفت: این همایش برای پایان دادن به مساله فلسطین و گامی برای تغییر در اولویت های ماست. می خواهند اولویت ما را در رسیدن به حقوق خود، با برگزاری همایش به اصطلاح صلح اقتصادی تغییر دهند.

به گزارش صدا و سیما از رام الله؛ تظاهرات فلسطینیان در همه شهرها و شهرک های کرانه باختری و غزه در مخالفت با این همایش برگزار شد. مردم فلسطین این همایش را با شعار های اقتصادی، گامی در فریب افکار عمومی و از بین بردن حل سیاسی مساله فلسطین می دانند. همایشی که در آن، کشور فلسطین، قدس و بازگشت آوارگان مطرح نمی شود بلکه با وعده های اقتصادی قصد دارند شکست نهایی را بر ملت فلسطین تحمیل کنند. مردم هوشیار فلسطین نیز مخالف برگزاری این همایش اند و آن را عاملی برای از بین بردن مساله فلسطین، و راهی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر می دانند.

خالد منصور از فعالان فلسطینی می گوید: شرکت در همایش بحرین، گامی در جهت تحقق معامله قرن، خیانت به ملت فلسطین و توطئه ضد فلسطینیان است. به اینجا آمده ایم تا بگوییم با همایش بحرین و دوندگی برای عادی سازی روابط مخالفیم. تا زمانی که این جمعیت، با هرگونه همایشی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند همایش بحرین مخالفت می کنند، عرب ها هرگز نخواهند توانست در جهت خدمت به استکبار ضد ملت فلسطین باشند.