آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۰
صفحه اول
۱

صبح دیروز انجام شد: مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره 9 فقره از 27 شکایت به دادگاه رفت

صبح دیروز حسین شریعتمداری برای تفهیم اتهام درباره 27 شکایت مطرح شده علیه کیهان به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه رفت. شریعتمداری در جلسه دیروز پیرامون 9 فقره از 27 شکایتی که علیه کیهان مطرح شده بود تفهیم اتهام شد و ادامه رسیدگی به جلسات بعد موکول گردید.

وی طی 3 ماه اخیر بیش از 4 بار برای تفهیم اتهام درباره شکایت های متعددی که بیشترین آنها از سوی نهاد ریاست جمهوری و برخی وزارتخانه ها بوده است به دادگاه احضار شده است.

نهاد ریاست جمهوری با بیشترین شکایات و وزارت نفت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، هیئت نظارت بر مطبوعات، مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و چند شاکی غیر دولتی از جمله شاکیان روزنامه کیهان هستند. ‬

به گزارش یک منبع موثق علاوه بر 27 شکایت کنونی، شکایات فراوان دیگری علیه روزنامه کیهان به دادگاه ارائه شده که هنوز به مدیر مسئول کیهان ابلاغ نشده و گفته می شود به علت تراکم شکایت ها، قرار است بعد از رسیدگی به 27 شکایتی که در جریان است نوبت به طرح آنها برسد.

گفتنی است برخی از شکایت ها به اندازه ای بی پایه و اساس و غیر حقوقی است که به نظر می رسد با هدف اتلاف وقت کیهان مطرح شده است. به عنوان مثال در مواردی به درج مطلب و گزارشی در کیهان اعتراض داشته و علیه آن شکایت کرده اند که عین همان گزارش در اسناد رسمی دولت نیز آمده است!