آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۰
اخبار کشور
۲

نشریه آلمانی دی ولت: جنگ با ایران دیوانگی خواهد بود ترامپ فردی لاف زن است

یک نشریه آلمانی با اشاره به اینکه جنگ با ایران، دیوانگی خواهد بود، تاکید کرد: ترامپ فردی لاف زن است.

هانس اشتاین، نویسنده آلمانی در نشریه دی ولت با طرح این سوال که آیا اتهام مایک پمپئو علیه ایران در وقایع اخیر (حمله علیه تانکرهای نفتی) باعث خواهد شد که آمریکا به زودی به جنگ علیه «جمهوری اسلامی ایران» برود؟ نوشت :اگرچه همه چیز ممکن است، اما احتمالا چنین جنگی در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

وی در ادامه این تحلیل به توانایی نیروی نظامی در ایران، انگیزه رزمندگان ایرانی و نبود اجماع جهانی در این حملات علیه ایران اشاره کرد و نوشت: در صورت آغاز جنگ، آمریکا این بار فقط دو متحد خواهد داشت: اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس. در داخل آمریکا نیز آغاز جنگ با ایران بلافاصله به اعتراضات عظیم جمعی در تمامی شهرهای آمریکا منجر خواهد شد و کنگره نیز در برابر رئیس جمهور قد علم خواهد کرد. ضمن آنکه حزب الله لبنان فرای خاورمیانه (غرب آسیا) نیز توانایی انجام عملیات را دارد. باید توجه داشت که مساحت ایران حدود سه برابر عراق است. نیروی نظامی این کشور نیز برخلاف عراق در دوران صدام، حرفه ای و بسیار باانگیزه بوده و طی سال های اخیر تجربه های بسیاری در مبارزات یمن و سوریه به دست آورده است.

به گزارش الف، اشتاین تاکید می کند: ایران عراق نیست و نباید آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی شوند . او تصریح می کند: جنگ با ایران دیوانگی خواهد بود و احتمالا به فاجعه ای بسیار بزرگ تر و جدی تر از جنگ عراق تبدیل خواهد شد. همچنین، چنین جنگی احتمالا به معنای پایان اتحاد غرب خواهد بود.

مایک پمپئو از تمامی این نکات آگاه و مطلع است. دونالد ترامپ نیز می داند که اگر جنگی رخ دهد که در آن بسیاری از سربازان آمریکایی جان خود را از دست بدهند، او حتی حمایت آن بخش اندکی (یک سوم) از جمعیت آمریکا را که ریاست جمهوری وی بر آنها تکیه کرده، از دست می دهد.

وی با اشاره به رفتار ترامپ در مقابل کره شمالی و عقب نشینی از تهدیدات قبلی می نویسد: ترامپ یک حریف سخت نمی باشد، بلکه فردی لاف زن است که تنها به تهدید می پردازد و مرد عمل نیست.