آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۰
شهرستان ها
۷

صادرات ایران به روسیه را باید به 10 میلیارد دلار افزایش داد

ساری- خبرنگار کیهان: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: صادرات ایران به روسیه در حال حاضر 511 میلیون دلار است که باید تلاش کرد این رقم به 10 میلیارد دلار برسد.

هادی تیزهوش تابان در هجدهمین اجلاس شورای همکاری اتاق های بازرگانی حاشیه دریای خزر در بابلسر، افزود: باید به گسترش تجارت بین کشورهای حاشیه دریای خزر کمک کرد.

تیزهوش تابان، راه اندازی سرای تجاری ایران در آستاراخان را مهم ترین دستاورد دو کشور عنوان کرد و افزود: با احداث این سرا بسیاری از کارهای بازرگانی انجام شد.

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و منطقه آزاد تجاری را گامی مهم برای توسعه تبادلات منطقه ای و بین المللی بیان کرد.

حسن قشقاوی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی، کلیات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و منطقه آزاد تجاری تصویب شد افزود: این مسئله گام مهمی برای ایران برای توسعه مناسبات در حاشیه دریای خزر و اتحادیه اوراسیا را فراهم می کند.

وی گفت: پیوستن به اوراسیا می تواند سبب کاهش تعرفه تجاری باشد که در گام اول تعرفه 800 کالا کاهش می یابد.

سفیر ایران در اسپانیا با اشاره به ظرفیت های تجاری و زیرساخت های استان مازندران گفت: باید از ظرفیت های موجود برای توسعه مناسبات با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین ارتباطات با کشورهایی نظیر اسپانیا به خوبی بهره گیری کنیم.