آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۰
حوادث
۱۰

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 14 متهم ارزی

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 14 متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد.

به گزارش میزان، حجت الاسلام موحدی راد، دادستان زاهدان در این جلسه به ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرداخت.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی موحد خطاب به متهم ردیف اول حمیدرضا رنود گفت: به استناد ماده 280 قانون آیین دادرسی کیفری اتهام شما مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی با متهمین سید علی وزیری، شهرام فرجی، علیرضا بهزادیان، حمیدرضا انصاریان و سلیمان زاده از طریق قاچاق عمده ارز معادل 65 میلیون یورو به نحو سازمان یافته و وصف سردستگی و تشکیل گروه مجرمانه و دستور صدور پیش فاکتور های جعلی و ثبت در سامانه تجارت و ارائه به بانک ها و تحصیل مال به مبلغ 33 میلیارد تومان ناشی از جرم است، هر دفاعی دارید بیان کنید.

حمیدرضا رنود با حضور در جایگاه به دفاع از اتهامات خود پرداخت که طفره وی از پاسخ به برخی سوالات از جمله فراموش کردن اسامی سهامداران و مدیران شرکت های منصوب به خود با واکنش قاضی و درخواست وی برای صورتجلسه این شیوه پاسخگویی مواجه شد.

ادامه جلسه دادگاه ساعت 9 صبح امروز به صورت غیرعلنی خواهد بود.

گفتنی است، متهمان این پرونده که در دادسرای زاهدان تشکیل و برای دادرسی در دادگاه ویژه جرائم اقتصادی به تهران منتقل شده است، مبالغ هنگفتی ارز دولتی گرفته و اقدام به خروج ارز از کشور، قاچاق سازمان یافته ارز، کلاهبرداری از شبکه بانکی، سوءاستفاده از افراد و جعل اسناد می کرده اند.