آرشیو یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۵
سیاست
۲

خبر

وزیر دفاع: ادعای مذاکره آمریکایی ها دروغین و حیله گرانه است

ایسنا: وزیر دفاع گفت: یکی از منافع دشمنان در ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه علاوه بر ایران هراسی، فروش میلیاردها دلار تسلیحات و جنگ افزار کارخانجات ورشکسته خود به برخی کشورهای منطقه و چپاول ثروت مردم منطقه است. امیر حاتمی به ادعای آمادگی آمریکایی ها برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بدون پیش شرط واکنش نشان داد و اضافه کرد: این نوع اظهارات مقامات کاخ سفید دروغین، عوام فریبانه و بسیار حیله گرانه است چراکه تاکنون نیز ده ها شرط و پیش شرط را یک جانبه و غیرقانونی علیه کشورمان به مرحله اجرا گذاشته و هر آنچه در حوزه جنگ اقتصادی، افزایش تحریم ها و تشدید فشارهای سیاسی متصور بوده، انجام داده اند و از هیچ تلاشی برای دشمنی و کینه توزی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی فروگذار نکرده اند.

تحویل 2 محکوم ایرانی از کویت به مقامات کشور

ایلنا: معاون وزیر دادگستری از تحویل دو نفر از محکومان ایرانی از کویت به مقامات کشورمان خبر داد. محمود عباسی، رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، گفت: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان دو نفر از محکومان ایرانی که سال هاست دوران محکومیت خود را در زندان های کویت می گذراندند، با رایزنی پلیس بین الملل، مقامات وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه به مقامات کشورمان تحویل داده شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری

میزان: رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دیوان اشاره کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی برای هر پرونده در شعب بدوی در سال 96 هشت ماه بود که در سال گذشته به حدود شش ماه کاهش پیدا کرده و در شعب تجدیدنظر نیز این میانگین زمانی 197 روز در سال 96 بوده است که به 150 روز در سال 97 کاهش یافته و این ناشی از تلاش جدی قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری است. حجت الاسلام بهرامی افزود: البته درصدد هستیم متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها واقعی شود و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که رسیدگی هر پرونده در شعب بدوی حداکثر شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه باشد که اگر به این هدف برسیم، مدت زمان رسیدگی یک پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان 11 ماه و یا حداکثر یک سال خواهد بود.