آرشیو یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۵
حوادث
۱۱

دستگیری قاتل سریالی زنان خیابانی آمریکا

پلیس دیترویت از شناسایی فردی خبر داد که در رابطه با قتل های سریالی زنان خیابانی شرق این منطقه و تعرض به آنها مورد سوءظن است. به گفته پلیس، فرد موردنظر «مارتین دی انجلو کنت» و 34ساله است. او فردی بی خانمان است و بیشتر در شرق دیترویت دیده می شد.

ماجرای شناسایی این فرد فقط چند روز پس از آن صورت گرفت که «جیمز کریگ»، رئیس پلیس منطقه اعلام کرد یک قاتل سریالی در منطقه وجود دارد و تاکنون سه جسد در این رابطه کشف شده است. به گفته کریگ، مظنون، زنان حدودا 50ساله را هدف قرار می دهد و آنها را به خانه های خالی می کشاند. قربانیان مورد نظر او نیز زنان خیابانی هستند. اکنون پلیس در حال پاک سازی خانه های خالی و متروکه در سمت شرق شهر است. بیش از هزار خانه متروکه در شهر از سوی این تیم جست وجو و بررسی خواهد شد. رئیس پلیس منطقه دیترویت شروع تحقیقاتشان را از چند ماه پیش با کشف جسد بدون پوشش «نانسی هریسون» 52ساله در 19 ماه مارس در یکی از بلوک های «کاونتری» عنوان کرد. پلیس می گوید زمانی که برای اولین بار در محل کشف جسد نانسی حاضر شد، علت مرگش را مصرف بیش از حد مواد مخدر عنوان کردند ولی پس از تحقیقات بیشتر مشخص شد قبل از مرگ مورد آزار واقع شده است. جزئیات بیشتر درباره مرگ وی منتشر نشد. صبح روز چهارشنبه نیز جسد متلاشی و برهنه دیگری در خانه ای خالی در «ماک» نزدیک منطقه «ام تی الیوت» پیدا شد. رئیس پلیس دیترویت گفت: تا صبح چهارشنبه وجود قاتل و متجاوز سریالی به ذهن هیچ کس خطور نمی کرد و با کشف جسد در آن روز، احتمال وجود یک قاتل و متجاوز زنجیره ای در شرق منطقه قوت گرفت. به گفته «مایک داگن»، شهردار دیترویت، از سال 2014 بیش از 18 هزار ملک تخریب شده و هنوز 18 هزار مورد دیگر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: تخریب و ازبین بردن این زمین ها نیز کاری بسیار دشوار و بحرانی است. یک مطالعه سالانه نشان می دهد دیترویت جزء 46 شهر خطرناک در روی زمین از نظر وقوع قتل است.