آرشیو سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۱
اخبار کشور
۱۱

برای چندمین بار مطرح شد

رد گزینه نظامی از سوی وزیر خارجه آمریکا و تاکید بر جنگ اقتصادی

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تاکید بر اینکه واشنگتن خواهان جنگ با ایران نیست، تصریح کرد که آمریکا به اعمال فشار اقتصادی به تهران ادامه خواهد داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» بار دیگر گفت واشنگتن خواهان جنگ با ایران نیست، اما به اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی به ایران ادامه می دهد.

به گزارش فارس، پمپئو در مورد اینکه واشنگتن چطور می خواهد اقدامات منطقه ای ایران را محدود کند، به تحریم های اعمال شده علیه ایران و خروج از برجام اشاره کرد و گفت: این کارزار فشار حداکثری ادامه دارد و ما همین هفته گذشته چندین کارخانه تولید محصولات پتروشیمی را تحریم کردیم.

در ماه های اخیر این چندمین بار است که یک مقام ارشد آمریکایی گزینه نظامی علیه ایران را رد و بر جنگ اقتصادی علیه مردم ایران تاکید می کند.

پیش از این نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه خواهان جنگ نظامی با ایران نیست، گفته بود: جنگ فعلی با ایران، جنگ اقتصادی است.

با اینکه مقامات ارشد آمریکایی چندین بار صراحتا گزینه نظامی علیه ایران را رد و بر جنگ اقتصادی تاکید کرده اند، اما متاسفانه طیف مدعی اصلاحات، همچنان با هراس افکنی از سایه جنگ، در پی آن است تا حواس افکار عمومی را از میدان اصلی نبرد-جنگ اقتصادی- منحرف کند.