نگاهی به شیوه اجرایی توماس اوسترمایر از نمایشنامه «دشمن مردم»
روانشناسی سیاست های زندگی روزمره
توماس اوسترمایر، کارگردان آلمانی توجه ویژه ای به رئالیسم انتقادی-روانشناختی و بازنمایی خشونت روی صحنه دارد. یکی از مهم ترین اجراهای سیاسی-روانشناختی این کارگردان مربوط به متن «دشمن مردم» (1883) به نویسندگی هنریک ایبسن نروژی می شود. این اجرا در ترکیه باعث جنجال هایی هم شد. انتخاب این متن از سوی اوسترمایر و اجرای آن در شهر استانبول نشان از نوعی هوشمندی دارد. او از کارگردانان تئاتر «شابونه» شهر برلین است. زندگی اوسترمایر در برلین غربی و تضادهای ایدئولوژیک این شهر با برلین شرقی به خوبی در رویکرد او در اجرا مشخص است. چارلز آیشروود در نقدی به «دشمن مردم» اوسترمایر در نیویورک با عنوان «ایبسنی که خشونتش
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.