آرشیو پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۹۵۲۷
سیاسی
۳

‍ شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد دخالتی در صدور مجوز کنسرت ها ندارند

دکتر امیر بهمنی شهردار هشتگرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ مطرح کردکه شهرداری و شورای شهر در حد امکان نسبت به احداث زیر ساخت های فرهنگی در شهر اقدام نموده و اکنون می بایست نهادهای متولی فرهنگ از این زیرساخت ها در چارچوب قانون و رعایت موازین شرعی بهره برداری کنند .بهمنی گفت : مجتمع فرهنگی هنری 9 دی با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان مجموعه ای بی نظیر احداث و به بخش خصوصی واگذار شده و شهرداری و شورا دخالتی در صدور مجوز کنسرت ها ندارند .وی افزود : اینجانب شخصا برای هنر و بالاخص موسیقی ارزش قائل هستم ولی محتوای کنسرت ها را متناسب با پیشینه فرهنگی شهر و سلیقه شهروندان نمی دانم لذا نیاز است تا متولیان فرهنگی برای تولید محتوایی که موجب بزه و حرام نشود برنامه ریزی نمایند و مجوز کنسرت ها را متناسب با نیازهای فرهنگی شهروندان ارائه کنند .

شهردار هشتگرد برگزاری کنسرت را شامل دو بخش محتوا و مدیریت دانست که به علت محتوای اشتباه ، مدیریت آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و اتفاقات ناخوشایندی به وقوع می پیوندد که موجب نارضایتی بحق برخی از مسئولان شده است.

بهمنی افزود : ما انتظار داریم تا از زیرساخت های ایجاد شده توسط شهرداری از جمله ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر به نحو احسن بهره برداری شود و پیشنهاد کرد تا در این محل انواع موسیقی محلی ، تئاتر ، نمایشگاه صنایع دستی، خوشنویسی ، نقاشی و غیره برگزار شود.

اجرای برنامه های فرهنگی ویژه در حوزه بانوان و استفاده بهینه از تنها بوستان بانوان غرب استان البرز از جمله موارد مطرح شده توسط شهردار بوده که مورد استقبال حاضرین واقع گردید .

در این جلسه از اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر در برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری به عنوان بزرگترین رویداد هنری استان در ماه پایانی سال گذشته و فروردین 98 تقدیر و تشکر گردید.