آرشیو چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۳۴۶۰
حوادث
۱۱

پنج قاره

انهدام شبکه گسترده قاچاق انسان

پلیس فرانسه از بازداشت 17 نفر و نابودی یک شبکه گسترده قاچاق انسان در انگلیس، فرانسه و رومانی خبر داد. اعضای این باند مهاجران غیرقانونی را از شمال فرانسه به انگلیس قاچاق می کردند.

بنا بر تحقیقی که از 22 آگوست سال 2018 آغاز شد، رانندگان کامیون رومانیایی، تحت پوشش شرکت های حمل و نقل رومانیایی و با هماهنگی مسئولانشان زمینه را فراهم می کردند تا مهاجران غیرقانونی، بتوانند از خطوط ساحلی فرانسه، بلژیک و هلند و در نهایت با عبور از تونل مانش وارد انگلیس شوند.

بنا بر اعلام ماموران تحقیق، مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به مقصد (انگلیس) در یدک کش ها و کابین رانندگان کامیون مخفی می شدند. بنا بر اعلام پلیس فرانسه، سازمان دهنده این شبکه قاچاق انسان و 9 نفر دیگر از همدستانش در رومانی و شش نفر دیگر در انگلیس و فرانسه بازداشت شدند. یک راننده با تجربه این شبکه قاچاق انسان نیز زمانی که قصد داشت دو مهاجر غیرقانونی را سوار بر کشتی کند، در بندر فرانسه بازداشت شد.

فرار پادشاه کوکائین میلان از زندان

رئیس یک باند مافیایی در ایتالیا توانست از زندانی در اروگوئه فرار کند. رئیس این باند مافیایی ایتالیا که با عنوان «پادشاه کوکائین میلان» شناخته می شود، توانست از شکاف ایجادشده در سقف بازداشتگاه فرار کند. قرار بوده است این متهم از اروگوئه به ایتالیا بازگردانده شود.

«روکو مورابیتو» 53ساله که رئیس یکی از سازمان یافته ترین باندهای تبهکار ایتالیاست، توانست از حفره ای که در سقف ساختمان ایجاد شده بود، از زندانی در «مونته ویدئو»، پایتخت اروگوئه، متواری شود. همچنین سه زندانی دیگر که در صف انتظار برای بازگشت به برزیل و آرژانتین بودند، موفق شدند با مورابیتو فرار کنند.

رئیس باند مافیایی ایتالیا که مدت 23 سال متواری بوده است، در سپتامبر 2017 در هتل مجللی در مونته ویدئو دستگیر شد.

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده است فرار متهمی همچون مورابیتو از زندانی در اروگوئه در حالی که در انتظار بازگردانده شدن به ایتالیا بوده، غیرقابل قبول است و لازم است دولت این کشور در این باره توضیح دهد. همچنین تلاش ها برای یافتن او ادامه خواهد داشت.