آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
اقتصادی
۴

ورود بسیج سازندگی به مرحله ساخت و ساز در مناطق سیل زده

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از فعالیت جهادی سپاه قدس گیلان در مناطق سیل زده استان گلستان، گفت: بسیج سازندگی اکنون وارد مرحله ساخت منزل برای سیل زدگان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، محمد زهرایی در بازدید از روند فعالیت های جهادی سپاه قدس گیلان در مناطق سیل زده استان گلستان گفت: در مرحله اول سیل، گروه های جهادی و همه دستگاه ها انجام وظیفه کردند و مرحله اول به پایان رسیده است و وارد مرحله دوم ساخت و ساز و تعمیر شده ایم که باید از همه ظرفیت گروه جهادی استفاده کرد.

گفتنی است، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از روند ساخت و ساز و تعمیر منازل سیل زده استان گلستان در گمیشان،خواجه نفس و آق قلا بازدید کرد. همچنین در جلسه قرارگاه سازندگی سلمان فارسی سپاه نینوا در آق قلا از سر گروه های جهادی فعال در حوزه سیل تجلیل شد.

ذکر این نکته ضروری است که بسیجیان در مرحله نخست کمک رسانی به سیل زدگان به طور خودجوش وارد میدان شدند و صحنه های کم نظیری را در عرصه خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده خلق کردند.

نکته دیگر اینکه بسیج سازندگی یکی از نهادهای مهم در جنگ اقتصادی است. بسیج سازندگی در عرصه رونق تولید با کمک به ایجاد کارگاه های کوچک و متوسط، می تواند نقش بزرگی در جهش اقتصادی کشور ایفا کند. این امر مستلزم همکاری دیگر نهادها و دولت است. بسیج سازندگی در سال های اخیر بر محرومیت زدایی متمرکز شده و با کمک به کارآفرینان، در راستای توانمندسازی پایدار محرومان گام برداشته و با وجود تجارب زیادی که کسب کرده، می تواند به محور اصلی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، تبدیل شود.